POLITICĂ

Dezvoltarea vine și (de) pe drumuri

Articolul a fost postat la 17 Feb 2025

Ce mai anunță ministrul Transporturilor, SorinGrindeanu?
Păi asta: "Primul Lot de 33,7 km al Drumului Expres Arad-Oradea are constructor desemnat!
Asocierea de constructori români și ucraineni are la dispoziție 2,32 miliarde lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (#PT) 2021-2027, și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la acest nou sector de drum de mare viteză.
Contractul prevede inclusiv construcția unui pasaj, de 727 metri, peste Calea Ferată și DC77.
Drumul Expres Arad-Oradea, cu o lungime de 120,47 km, va fi compus din 3 loturi:
•⁠ ⁠Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
•⁠ ⁠Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul care va face legătura cu frontiera ungară (10 km);
•⁠ ⁠Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă Drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Dacă nu vor fi depuse contestații, contractul poate fi semnat peste 10 zile."
Și mai spune asta: ""Undă verde" pentru extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța-zona Midia.
La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat astăzi o decizie prin care se dorește stimularea investițiilor, impulsionarea activităților comerciale maritime și consolidarea poziției strategice a Portului Constanța în rețeaua europeană de transport.
Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial în Portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională. Se instituie extinderea regimului de zonă liberă pe o suprafață de 7,7 milioane de metri pătrați, ceea ce implică:
•⁠ ⁠modernizarea infrastructurii portuare și crearea unor facilități operaționale de ultimă generație;
•⁠ ⁠stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacităților logistice;
•⁠ ⁠asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminând astfel discrepanțele legislative între diferitele zone ale portului;
•⁠ ⁠crearea unui climat investițional competitiv, favorabil atragerii de investiții;
•⁠ ⁠creșterea volumului schimburilor comerciale internaționale printr-o integrare eficientă în coridoarele de transport europene.

Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflată sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța."

Ionuț Catrina

Acasa Recente Radio Emisiuni